Re: een enkel package uit non-free

op 11-07-14 22:15, Geert Stappers schreef:

> Hoi,
>
> Is het mogelijk om 1 enkel package uit non-free te installeren
> zonder dat /etc/apt/sources.list ( of /etc/sources.list.d )
> aangepast wordt?
>
> Iets specifieker:
>
> Hoe https://packages.debian.org/search?keywords=zd1211-firmware
> te installeren zonder het hek van dam te halen waar non-free achter zit?

Daar hebben anderen al op geantwoord.

> En wat te verwachten bij kernel-updates?

Normaal zal het goed gaan, maar in speciale gevallen zou je een
foutmelding kunnen krijgen lijkt me.

Wat je ook moet overwegen is of je non-free security support wilt
aanzetten, ahum.

Maar eigenlijk schrijf ik dit bericht om je er op te wijzen dat het ook
mogelijk is om het WLAN device te vervangen door een exemplaar die met
opensource firmware werkt. Bijvoorbeeld iets met een Atheros AR9285
chipset. Ook ik wou zoiets altijd nog eens bestellen. Ik weet eerlijk
gezegd niet hoe goed ze technisch zijn.

https://www.thinkpenguin.com/catalog/wireless-networking-gnulinux
http://www.amazon.com/Atheros-AR5B95-AR9285-802-11B-PCI-E/dp/B005HMZ8B2
http://h-node.org/wifi/catalogue/en