Re: gdm3 in Jessie

op 08-07-14 12:40, Matijs van Zuijlen schreef:

> Uit je omschrijving in je andere antwoord maak ik op dat het hetzelfde probleem
> is: Je ziet de screensaver, maar je kunt die niet uitschakelen. Die lichtende
> pijl is overigens om te laten weten dat je met de muis de screensaver omhoog
> kunt slepen om hem uit te schakelen.

Aha! Dit is de tip die ik nodig had...

Je kunt met de muis een omhoog-gaande beweging maken, en daarmee komt
het inlog scherm weer tevoorschijn! Je moet het maar weten...

> Wat misschien goed is, is om te kijken of het ook tijdens een sessie gebeurt.
> Moet de screensaver natuurlijk wel ingeschakeld zijn. Dat doet me eraan denken:
> Misschien kun je in de gdm3-configuratie de screensaver wel helemaal uitzetten?

Wellicht kan dat, maar ik ben eerst geholpen met bovenstaande manier.

Normaal zet ik inderdaad screensavers uit in Gnome.
In GDM was dat eerder nooit nodig.