Re: gdm3 in Jessie

op 07-07-14 10:40, Winfried Tilanus schreef:
> On 03-07-14 15:08, Paul van der Vlis wrote:
>
> Hoi,

> Ik draai GDM3/Gnome3 op zowel mijn laptop als mijn desktop (bij die
> laatste in combinatie met xscreensaver) en heb daar geen last van.

Ik ben niet helemaal zeker of je me goed begrijpt. Ik kan het probleem
op deze manier reproduren:

- Ik zet mijn laptop aan, en GDM3 verschijnt. En ik zou kunnen inloggen,
alleen doe ik dat nog niet, om wat voor reden dan ook.
(Als ik snel genoeg inlog is er geen probleem.)

- Als ik na een paar minuten terug kom heb ik een zwart scherm. Na het
bewegen van de muis zie ik een blauw scherm waarop de tijd staat. Verder
zie ik af en toe onder een paar pijlen verschijnen die omhoog wijzen.
Verder kan ik niets, behalve dan het geluid harder en zachter zetten (???).

> Kan het zijn dat je een met GDM3 conflicterend lock-mechanisme actief hebt?

Geen idee, ik heb niets speciaals geinstalleerd. Het is een nieuwe
installatie van Debian Testing van enige tijd terug, die ik heb geupdated.

Onlangs heb ik systemd geactiveerd, maar het probleem was er zowel voor
als na die activering.

Ik heb net een purge uitgevoerd op gdm3 en daarmee ging een boel mee
(onder andere gnome-shell). Na het purgen (zonder meldingen) heb ik de
pakketten opnieuw geinstalleerd. Maar het probleem blijft.