Re: E-mail van laptop naar server

op 07-07-14 19:45, Geert Stappers schreef:

> http://en.wikipedia.org/wiki/POP_before_SMTP

Dat is een truuk die een tijdje in de mode is geweest en wellicht werkt
bij XS4all.

> Tot nu toe heb ik "icedove", a.k.a. "thunderbird" nog niet
> op port 587 gekregen.

Bij mij gaat het prima, en het is ook het default van het programma.
Misschien dat de mailserver die je gebruikt het niet ondersteund?

> Wel op de SMTPS port 465.

Dat kan ook, maar is ietsje ouderwets.

> Maar zowel "client" als "server" zeggen (ieder op hun manier)
> dat het wachtwoord onjuist is.

Tja, je wachtwoord ken ik ook niet ;-)
Misschien een nieuw wachtwoord aanmaken?
Of elders testen of het werkt.

Realiseer je dat je vealal op een blacklist komt als je het te vaak
verkeerd probeert.

Gebruik je een eigen mailserver of die van een provider?

> Wat wel goed gaat is dat POPS, port 995.

Ik moet zeggen dat ik normaal IMAP gebruik, IMAP met STARTTLS is de
standaard. Dus zou je denken dat dat bij POP ook zo is.

Vreemd dan om te zien dat een grote provider als XS4all geen POP met
STARTTLS aanbiedt maar alleen POPS. Misschien is dit dus wel op meer
plekken zo en misschien is er zelfs een goede reden voor.

> Ik zoek nog verder (en hou me aanbevolen voor tips ;-) )

Veel succes,