Re: E-mail van laptop naar server

http://en.wikipedia.org/wiki/POP_before_SMTP

> [...]
> De poorten die bedoeld waren voor protocol+ssl (995, 993, 465) worden
> weinig gebruikt.
>
> STARTTLS wordt gebruikt op dezelfde poorten die eerder zonder
> versleuteling werden gebruikt. Dus bijvoorbeeld 143/TCP voor IMAP met
> STARTTLS. In de client kun je instellen of je STARTTLS eist of niet.
>
> In wat oudere clients zie je vaak een optie "STARTTLS gebruiken als
> aanwezig". Dit is niet veilig.
>
> Voor het afleveren van e-mail door een client naar de server wordt
> tegenwoordig poort 587/tcp (submission) gebruikt.

Tot nu toe heb ik "icedove", a.k.a. "thunderbird" nog niet
op port 587 gekregen.

Wel op de SMTPS port 465.
Maar zowel "client" als "server" zeggen (ieder op hun manier)
dat het wachtwoord onjuist is.

Wat wel goed gaat is dat POPS, port 995.

Ik zoek nog verder (en hou me aanbevolen voor tips ;-) )

Leven en laten leven