Desktop support in oldstable

Hallo,

Bij het beheren van desktops kom ik het probleem tegen dat de support
van browsers en van het programma Icedove/Thunderbird in oldstable wel
erg snel stopt. Daardoor wordt je gedwongen heel snel te upgraden, wat
niet prettig is bij een complexe omgeving.

Uiteraard snap ik dat het eerder veel werk was om de bugs te fixen, maar
tegenwoordig worden er bij Chromium, Iceweasel en Icedove toch steeds
actuele versies gebruikt. Oldstable zou dezelfde versie kunnen gebruiken
als stable.

Nu zou het natuurlijk kunnen dat zo'n nieuw programma eisen stelt aan
bijvoorbeeld de gebruikte glibc, maar het lijkt me dat het mogelijk is
om glibc van stable te backporten naar oldstable en dan een soort
alternatives systeem te gebruiken waarin de maintainer van een package
kan bepalen welke versie glibc hij gebruikt, de gewone glibc van
oldstable, of de nieuwe, bijvoorbeeld via "export LD_LIBRARY_PATH=".

Zoiets is er nog niet, misschien dat iemand die er meer verstand van
heeft er iets zinnigs over zou kunnen zeggen. Het lijkt me ook erg
handig bij het installeren van gedownloade binaries.

Uiteraard zijn er meer systeemcomponenten die dan misschien geupgraded
moeten worden, maar het lukt andere distro's zoals Ubuntu toch ook?

En wat is volgens jullie een goede engelstalige mailinglist om dit te
bespreken?