Re: Nu weer wel Re: Test server boot niet meer

On Mon, 2014-06-16 at 10:36 +0200, Paul van der Vlis wrote:

> Ik ken het, ik heb een serie computers verkocht die dit euvel hebben.
> Het ging om vrij dure Asus moederborden voor AMD-processoren,

> Bij mij ging het om de muis, als die via een USB-hub of KVM switch is
> aangesloten wou het systeem niet meer starten.

> Dit zijn fouten in het bios, er zitten vaak fouten in het bios.
> Regelmatig worden ze niet verholpen, zo ook hier.

Hoe kan ik controleren of de bios het euvel is? Met wat ik heb, kon ik
gewoon in de BIOS komen en setting aanpassen en dergelijke. Wat niet
werkte, was booten van Linux of Windows. Dos had daar geen last van.

Niet zozeer voor dit systeem, maar meer om er van te leren.

Met vriendelijke groet,

Frans van Berckel