Re: Nu weer wel Re: Test server boot niet meer

On Mon, 2014-06-16 at 14:40 +0200, J.R. Reitsma wrote:

> Waarom wil je een muis aan je server hangen? Als ik een server
> (minimaal) geinstalleerd heb dan schakel ik hem eerst uit. Vervolgens
> trek ik de kabels van de monitor en het toetsenbord eruit. Daarna zet ik
> hem weer aan en dan kijk ik na een minuutje of ik via het netwerk met
> ssh kan inloggen. Server-software installeren kun volgens mij het het
> makkelijkst vanaf internet doen met tasksel.

In veel gevallen, klopt het wat je zegt. Maar in dit geval gaat het om
een MKB workgroup / internet server oplossing van Zentyal. En die hebben
blijkbaar voor de acceptatie voor een xfce desktop met browser gekozen.

Waarmee ik aan het testen ben, is ook geen rack maar een desktop server.

En tasksel, apt-get of dpkg, alles werkt gewoon. Via ssh in der daad.
Dat is wel zo eenvoudig, voor remote beheer op afstand bij een klant.

Ik vermoed dat je Zentyal ook zonder desktop installer kan. Het is maar
een beheers tool. Verder zijn het onze debian / ubuntu server packages.

Met vriendelijke groet,

Frans van Berckel