Re: Test server boot niet meer

On Sun, 2014-06-01 at 19:29 +0200, Paul van der Vlis wrote:

Dank je wel!

> Ik zou zoveel mogelijk hardware loskoppelen (harddisk, PCI-kaarten,
> muis, etc.) en dan proberen te booten met een Debian install CD
> (advanced|rescue).
>
> Tegenwoordig gebruik ik ook vaak USB-sticks, belangrijk is wel dat die
> zeker goed zijn (op ander systeem testen).

Dat is precies wat ik dacht. Heb zelf even een USB-stick met FDOS en de
twee Debian install kernels gemaakt. Getest op een AMD64 notebook.

> Mocht dat niet werken dan zou ik de overgebleven hardware (toetsenbord,
> DVD-speler) evt. ook nog vervangen. Denk ook aan de kabels. Mocht het
> niet helpen dan moet er een nieuw moederbord in.

Er zit een raid in. Deze pci er ook al even uit gehad. Maar, ik ga
morgen even proberen wat je beschrijft.

> Er is overigens een kernel optie 'noacpi'. Lang geleden was dat wel eens
> zinnig. Als je er zin in hebt zou je het kunnen proberen, misschien
> geeft het nog een clou.

Dit even getest, zie eigenlijk geen verschil.

> Bedenk bij het resetten van het bios dat de defaults tegenwoordig vaak
> gericht zijn op Windows 8. Dingen als "fastboot" en "secure boot" zet
> ik uit, en UEFI meestal ook.

Zie "fastboot", "secure boot en UEFI" niet bij de BIOS settings staan.

Met vriendelijke groet,

Frans van Berckel