Re: InRelease ?

Hoi Sjoerd,

On Thu, May 1, 2014 16:08, Sjoerd Hiemstra wrote:
> Sinds gisteren strandt een apt-get update in testing (a.k.a. 'Jessie')
> ineens als volgt:
>
> # apt-get update
> Hit http://security.debian.org jessie/updates InRelease
> Get:1 http://ftp.nl.debian.org jessie InRelease [166 kB]
> Get:2 http://www.deb-multimedia.org jessie InRelease [23,7 kB]
> Ign http://ftp.nl.debian.org wheezy InRelease
> Get:3 http://ftp.nl.debian.org wheezy Release.gpg [1672 B]
> Hit http://ftp.nl.debian.org wheezy Release
> E: Release file for
> http://security.debian.org/dists/jessie/updates/InRelease is expired
> [...]

De file InRelease is hetzelfde als de file Release was, maar is inline
gesigned in plaats van dat er een aparte Release.gpg naast nodig is. Dit
scheelt roundtriptijden in het downloaden van die bestanden. Dit is nieuwe
functionaliteit in APT sinds jessie (eigenlijk wheezy, maar daar is het
uitgeschakeld omdat er nog een probleem mee was), vandaar dat je het nu
pas ziet.

Die foutmelding lijkt me niet in de haak en duidt denk ik op een probleem
met die repository. Nu wil het feit dat er momenteel voor testing geen
actief gebruikt security repository bestaat, dus dat kan ermee te maken
hebben.

Groeten,
Thijs