Re: Hoe maak jij een Python package?

Hoi Frans,

Op 28-03-14 21:13, Frans van Berckel schreef:
> Ik zou graag packages laten maken van Python client / server appl source
> tarball. Dat lijkt me wel zo verstandig, om rotzooi te voorkomen.
>
> Mijn voorstel is om met de client te beginnen. Hoe doe je dat? Er zit
> bijvoorbeeld nog geen debian directory in. Of doen ze dat anders?

De debian directory wordt normalerwijze toegevoegd aan een package door
de Debian maintainer.

> https://code.launchpad.net/xibo
>
> Mijn gedachte is een minimal install client te creëren.

Het maken van packages is niet heel simpel (mij is het nooit goed gelukt
jammergenoeg). Misschien heb je hier iets aan:

algemeen:
https://www.debian.org/doc/debian-policy/

python specifiek:
https://www.debian.org/doc/packaging-manuals/python-policy/

Als je niet zelf packages wilt maken, maar ze wilt laten maken door een
ervaren iemand, dan zou ik mijn vraag anders stellen.

Groetjes,