Re: stembureauinstructie

Op 2014-03-16 om 21:19 schreef Paul van der Vlis:
> [...]

Oh? Hoe is dat te zien? M.b.v. "Page information" ( toetscombinatie Cntrl-i )
zie ik wel wat PNGs en GIFs, geen MP4.

Het package 'gecko-mediaplayer' is nu ge-installeerd. ( was nog niet )
De gnash plugin heb ik uitgeschakeld. Een screenshot
van de "add ons"  ( 'About Plugins' had ik niet gevonden )
staat op http://www.stappers.nl/plugins.png
De gecko-mediaplayer komt echter nog niet (goed) in actie.

> Toch wordt de flashplugin geactiveerd (dus bijvoorbeeld Gnash), en niet
> die gecko-mediaplayer als deze geinstalleerd is. Flash kan MP4 afspelen
> sinds versie 9 update 3.

Mijn inziens is dat een deel van het probleem: Webpagina's die "flash"
aanroepen om MP4 af te spelen.

> Ik moet zeggen dat ik me ook wat verbaasde over het filmpje.
> Normalerwijze krijg je namelijk een menu als je met de rechtermuisknop
> op een flash filmpje klikt. Bij dit filmpje niet. Maar javascript kan
> dat manipuleren.

> Ik heb het in elk geval even ingeschakeld voor mijn test, en het werkte
> dus niet. Ik moet wel zeggen dat ik het niet geprobeerd heb zonder
> flash-applicatie.

Zo als ik het zie, heb ik ook javascript aan staan.

Maar nog niet het instructiefilmpje gezien. ( Ondertussen PDFs gelezen
en succesvol het examen afgelegd om a.s. woensdag stembureaulid
te kunnen/mogen zijn. )

> Ik verbaas me er nogal over dat flash-filmpjes meestal niet af te spelen
> zijn met open source software. Ook niet als er geen DRM op zit.

Toch verveeld als een boodschap, die je wilt versturen, niet aan komt.

> Groet.
> Paul.

Leven en laten leven