Re: stembureauinstructie

Op 16-03-14 20:22, Sjoerd Hiemstra schreef:
> Geert Stappers:
>
> Het filmpje blijkt gewoon een mp4 te zijn.
> Onder 'About Plugins' in b.v. Seamonkey en Iceweasel staat dat mp4's
> worden afgespeeld door gecko-mediaplayer ('Multimedia plugin for Gecko
> browsers'), gewoon met apt-get te installeren. Ook Opera maakt er
> gebruik van.

Toch wordt de flashplugin geactiveerd (dus bijvoorbeeld Gnash), en niet
die gecko-mediaplayer als deze geinstalleerd is. Flash kan MP4 afspelen
sinds versie 9 update 3.

Ik moet zeggen dat ik me ook wat verbaasde over het filmpje.
Normalerwijze krijg je namelijk een menu als je met de rechtermuisknop
op een flash filmpje klikt. Bij dit filmpje niet. Maar javascript kan
dat manipuleren.

> Op de site staat het filmpje wel ergens in een stuk javascript
> verscholen. Dus de vraag is nog even of javascript bij jou wel
> ingeschakeld staat.

Ik heb het in elk geval even ingeschakeld voor mijn test, en het werkte
dus niet. Ik moet wel zeggen dat ik het niet geprobeerd heb zonder
flash-applicatie.

Ik verbaas me er nogal over dat flash-filmpjes meestal niet af te spelen
zijn met open source software. Ook niet als er geen DRM op zit.

Groet.