Re: always_bcc / mail archive

On 02-03-14 14:58, mourik jan heupink wrote:
> Kijk, privemails horen in feite niet thuis in een werkmailbox, is ons
> idee.

Ik neem aan dat dit helder gecommuniceerd is naar de werknemers, en dat
dit niet bij "jullie" idee blijft.

> Daarom blokkeren we (bv) gmail, yahoo, hotmail etc helemaal niet.
> Mensen mogen uiteraard privemails versturen, maar we gaan er vanuit dat
> ze dat vooral zullen doen via hun eigen webmail adres. (hotmail, gmail,
> noem ze maar op)

Gecommuniceerd dus?

> Het grootste deel van de mails in onze institutionele mailboxen zullen
> dus werkmails zijn, werk gerelateerd, en derhalve relevant voor de
> continuiteit van het instituut.
>
> Sommige mensen bewaren zaken 'eeuwig' in hun mailbox, anderen gooien
> zaken snel weg. Om dingen te kunnen nazoeken, of ook (juridisch) te
> weten wat er nu EXACT besproken/gezegd is, vind ik dat je zo'n archief
> mag/moet hebben.

Ook het feit dat je de backup maakt is iets dat je moet communiceren
geloof ik.

Overigens heb ik in deze thread een paar keer "vind ik" gelezen. Dat is
in privacy discussies geheel niet relevant natuurlijk. Het gaat er op
waar mensen recht op hebben (de plichten vind ik niet zo interessant,
want die komen meestal wel goed).