Re: always_bcc / mail archive

Interessante discussie.

Kijk, privemails horen in feite niet thuis in een werkmailbox, is ons idee. Daarom blokkeren we (bv) gmail, yahoo, hotmail etc helemaal niet. Mensen mogen uiteraard privemails versturen, maar we gaan er vanuit dat ze dat vooral zullen doen via hun eigen webmail adres. (hotmail, gmail, noem ze maar op)

Het grootste deel van de mails in onze institutionele mailboxen zullen dus werkmails zijn, werk gerelateerd, en derhalve relevant voor de continuiteit van het instituut.

Sommige mensen bewaren zaken 'eeuwig' in hun mailbox, anderen gooien zaken snel weg. Om dingen te kunnen nazoeken, of ook (juridisch) te weten wat er nu EXACT besproken/gezegd is, vind ik dat je zo'n archief mag/moet hebben.

Uiteraard ga je daar in de praktijk weinig gebruik van maken.

Maar ook werkt het als een simpel backup/restore mechanisme: Een hele mailbox terugzetten van een backup is heel iets anders dan een enkel mailtje zoeken, en aanklikken: "restore to mailbox" en hij wordt opnieuw via smtp bezorgd.

Ik zal deze hele discussie trouwens komende week wel eens even laten lezen aan de baas, want er zijn best veel zinnige dingen gezegd.

Dank.

MJ