Re: always_bcc / mail archive

On 27-02-14 10:48, mourik jan heupink wrote:
> Wat ik wil: in- en uitgaande mails archiveren naar een
> archive@my.domain.com archive server.
>
> Dat gaat gemakkelijk met postfix always_bcc, werkt goed. Alleen: onze
> thunderbird gebruikers gebruiken een smarthost om mails te versturen, en
> op die smarthost kan ik geen always_bcc configureren. Derhalve komt een
> deel van onze mailflow niet in dat archive terecht.

Ik ben verbaasd dat het nog niet ter sprake is gekomen, maar ik hoop dat
al je gebruikers hier heel bewust van op de hoogte zijn. Als ik mij goed
herinner, en de boel goed begrijp, is wat je doet anders illegaal in NL.
Als systeembeheerder mag je niet zomaar e-mail bewaren. Volgens mij
hebben je medewerkers ook het recht om bv e-mail (proportioneel) voor
privé zaken te gebruiken en hebben ze recht op privacy van die e-mail.