Re: always_bcc / mail archive

Op 27-02-14 18:30, mourik jan heupink schreef:
> Hoi Paul,

> Ja, dat is ook wel een goed idee. Dat ik thunderbird gebruikers
> authenticated ga laten uitsturen via onze dovecot server. Dan komen hun
> mails voorbij dezelfde 'always_bcc'.

Je noemt het "Dovecot server", maar er draait vast ook iets als Postfix
op. Daar kun je inderdaad authencatie op gebruiken. Dat doe ik ook, en
is ook heel prettig voor mensen met laptops die op allerlei
verschillende wifi-netwerken zitten.

Het is wel wat ingewikkeld omdat Postfix in een chroot draait in Debian.
Verder wil je het vast alleen toestaan met TLS of SSL.

Een andere methode is toestaan dat bepaalde IP's of ranges niet hoeven
te authenticeren. Dat is heel simpel.