Re: always_bcc / mail archive

Op 27-02-14 10:48, mourik jan heupink schreef:
> Hoi,
>
> Ik zit al een tijdje te zoeken, maar misschien heeft iemand hier zo een
> antwoord.
>
> Wat ik wil: in- en uitgaande mails archiveren naar een
> archive@my.domain.com archive server.
>
> Dat gaat gemakkelijk met postfix always_bcc, werkt goed. Alleen: onze
> thunderbird gebruikers gebruiken een smarthost om mails te versturen, en
> op die smarthost kan ik geen always_bcc configureren. Derhalve komt een
> deel van onze mailflow niet in dat archive terecht.
>
> Ik zit te denken hoe ik dit op kan lossen, en ik hoopte dat een global
> [...]

Ik gebruik Sieve al heel lang, maar ken het alleen voor het filteren van
binnenkomende berichten via SMTP. Misschien is het wel mogelijk wat je
wilt, maar ook erg ongebruikelijk. Er is overigens een speciale Sieve
mailinglijst.

Maar leg eens wat meer uit waarom die smarthost gebruikt moet worden
door de Thunderbird gebruikers.

Groet,
Paul.

http://www.vandervlis.nl