always_bcc / mail archive

Hoi,

Ik zit al een tijdje te zoeken, maar misschien heeft iemand hier zo een antwoord.

Wat ik wil: in- en uitgaande mails archiveren naar een archive@my.domain.com archive server.

Dat gaat gemakkelijk met postfix always_bcc, werkt goed. Alleen: onze thunderbird gebruikers gebruiken een smarthost om mails te versturen, en op die smarthost kan ik geen always_bcc configureren. Derhalve komt een deel van onze mailflow niet in dat archive terecht.

Ik zit te denken hoe ik dit op kan lossen, en ik hoopte dat een global sieve rule (ipv de always_bcc) me misschien zou kunnen helpen. Echter...sieve lijkt alleen voor binnenkomende mails te werken.

Het zou zo mooi zijn om een global sieve script te hebben dat, zodra iets in de mailbox wordt opgeslagen, hiervan ook een kopie naar archive@my.domain.com gaat. Zodat dit dus werkt voor inbox, maar TEVENS voor "sent" & "sent items".

Heeft iemand hier ideeën over? Is dit uberhaupt een optie?

Dank.

MJ