Re: Pieken in CPU load

Op 24-02-14 12:08, Paul van der Vlis schreef:
> Hallo,
>
> Een klant heeft af en toe problemen op haar laptop, ze typt dan iets en
> er verschijnt dan niets op het scherm voor een paar seconden. Een soort
> hapering dus.
>
> Meestal gebeurd dit tijdens het typen van een e-mail in Icedove, of het
> ook in andere programma's gebeurd houdt ze nu bij maar is niet zeker.
>
> Als we kijken naar procesbeheer dan zien we af en toe een flinke piek in
> de CPU belasting. Ik zou er graag achter willen komen welk proces dit
> is, maar het is steeds maar heel kort. Hoe kan ik er achter komen welk
> [...]

Alhoewel dit een heel interessante vraag blijft (dus graag antwoord,
mocht iemand het weten), zijn we er achter gekomen dat de hoge CPU load
waarschijnlijk veroorzaakt wordt door tracker, een programma wat
bestanden indexeert.

Overigens lijkt dat tracker niet te werken, zoeken in bestandsbeheer
doet het bijvoorbeeld niet, ook niet op een andere computer waar alles
al lang geindexeerd zou moeten zijn.

Ook als ik kijk in het bugtracking systeem, zie ik erg veel fouten:
https://bugs.debian.org/cgi-bin/pkgreport.cgi?src=tracker