Re: GPG probleem reproduceren

Op 16-02-14 21:54, Geert Stappers schreef:

> Als ik ssh met LANG=nl_NL.UTF-8 naar de server waar
> de gpg versie 1.4.12 ik de fout niet ....

Ah, ik kan me voorstellen dat dat net anders kan zijn.

> Oh, vandaar.
>
> Is het misschien waar LC_* zaken gezet zijn?

Nee. Het is wel een wat oude installatie met wat backports en zelfs wat
pakketten uit testing die geen lastige afhankelijkheden hebben.
Het systeem is echter in orde, er staat ook geen glibc uit testing op o.i.d.

Ik heb het echter net ook gestest op een nieuw geinstalleerde
Nederlandstalige Debian stable, en vreemd genoeg weer andere resultaten:

In eerste instantie werd de sig afgekeurd. Dit ging echter wel heel erg
snel, zo snel kan hij dat niet controleren. Verder viel me op dat de
quotes nu goed werden weergegeven. Het blijken speciale dubbele quotes
te zijn, zoals sommige tekstverwerkers ze automatisch maken. Dus geen
gewone '"'.

Toen bedacht ik me dat ik het nu als gewone gebruiker deed en het
voorheen als root had gedaan. Dus "su" uitgevoerd en nogmaals als root
geprobeerd. Ook hier werd de sig te snel afgekeurd. Toen met LANG=C
geprobeerd als root, ook daar werd de sig te snel afgekeurd.

Toen exit uitgevoerd, en was ik weer user paul. Vanaf dat moment was de
sig opeens goed! Ook hier werden de dubbele quotes goed weergegeven.

Vreemde zaak....