Re: GPG probleem

On Sat, Feb 15, 2014 at 11:51:10AM +0100, Paul van der Vlis wrote:
> Als ik nl_NL.iso-8859-1 gebruik zegt hij inderdaad dat de sig wel goed
> is!  Het zit dus niet alleen in de Nederlandse taal.

Dat lijkt dan op een bug in gpg; UTF-8 en ISO-8859-* zijn twee encodings
die lichtjes gelijkaardig zijn, maar net niet helemaal het zelfde.

Als bijvoorbeeld de locale setting ook op de input losgelaten wordt, dan
heeft dat het desastreuze effect om bepaalde binaire waarden te
permuteren (en dan klopt je sig niet meer, natuurlijk).

Ik heb het net proberen te reproduceren, maar op mijn versie van gpg is
er geen probleem. Welke versie gebruik jij?

--
This end should point toward the ground if you want to go to space.

If it starts pointing toward space you are having a bad problem and you
will not go to space today.

  -- http://xkcd.com/1133/