problemen onder Debian 7.0 (64)

(1)
De printerdriver voor HP laserjet 6MP werkte jaren correct. Sinds Deb
7.0 kan de driver wel geinstalleerd kan worden, maar hij levert alleen
witte pagina's op. http://localhost:631 levert mij geen mogelijkheden
voor wijziging op. Ook "systemsettings" levert geen mogelijkheden
op. /etc/cups/ppd/...ppd is m.i. niet configureerbaar op dit punt.

Momenteel gebruik ik de ppd-file van Fedora-19. Die werkt redelijk,
behoudens dat daar het US-letter-formaat niet in A4 veranderd kan
worden.

Wat kan ik doen?

(2)
Ik werk voor professionele tekstverwerking met Libre-Office. Het
overkomt me regelmatig dat na afsluiten van een .odt, en na opnieuw
opstarten van Libre-Office ik een recovery-mode voor mijn bestand moet
kiezen. De oorzaak daarvan is mij een raadsel. Het geeft mij het gevoel
dat de software wat gammel is.

Wat kan ik doen?

Dick Kampman
dkampman@xs4all.nl