Re: Boekhoudpakket

Op 16-01-14 14:29, Diederik de Haas schreef:

> Op de site staan screenshots wat verdacht veel lijkt op een GUI.
> Ik ken het pakket niet, dus misschien is niet overal een GUI voor, maak ik zou
> het voor de zekerheid even controleren.

Ik ken Eekboek wel. Er is een GUI, maar je moet de boekingen in een
grafische CLI (of vanaf een tekst bestand) invoeren, zo ziet een
boekregel er bijvoorbeeld uit (1 regel):

inkoop:24 14-09-2007 Kantoorartikelen OFFCENTR --totaal=54,25 \
  Papier 29,95 6950 \
  Leerboek 24,30@L 6930

Voor jou heel duidelijk, maar mijn klanten hebben veelal velden nodig
waar ze iets invoeren, met een omschrijving als "datum:", "betreft:" of
"grootboekrekening:" ervoor. Zo'n structuur biedt Eekboek (nog) niet.

Verder maken ze syntaxfouten zoals bijvoorbeeld een spatie tikken na een
dubbele punt, dat gaat niet werken. Iets als een commandline is voor de
meeste mensen tegenwoordig iets onbekends.

Zie Eekboek op het moment als een terminal-venster, dat is ook een GUI
met wat menuutjes en opties, maar de core is CLI.

Zie: http://www.eekboek.nl/docs/bookings/payable.html