Re: Boekhoudpakket

Op 13-01-14 22:42, Paul van der Vlis schreef:

> Tryton blijkt vrij simpel te testen. Er zijn backports en er is een demo
> server (die wel wat traag is). Er schijnt zelfs een Nederlandse
> vertaling te zijn, en een configuratiebestand voor het Nederlandse
> belastingsysteem (systeem Bakker).
>
> Veel verstand heb ik er niet van, maar dit lijkt behoorlijk geschikt als
> boekhoudpakket!  Inclusief facturering, voorraadbeheer, rapportage,
> agenda met caldav, adresboek met carddav, etc, en met een mooie GTK GUI
> (geen webinterface). Backend is PostgreSQL, maar het schijnt ook te
> werken met MySQL en wellicht meer databases.

> [...]

Er is ook een pakket wat "tryton-neso" heet, en wat een
niet-netwerk-versie installeert met SQLite, en waarmee je alle vrijheid
hebt om te spelen.

Prettig is wel om te weten dat je moet inloggen als "admin", samen met
het beheerders paswoord wat je tijdens de setup hebt opgegeven.

Verder is het storend dat als je een tweede keer inlogt hij je weer een
nieuwe database wil laten aanmaken. Ik heb de volgende work-arround:
druk op "create", tik daar bij "database name" de naam van je bestaande
database, druk dan op cancel. Nu is het mogelijk in te loggen op je
database.