Boekhoudpakket (was: CRM oplossing)

Op 13-01-14 18:15, Paul van der Vlis schreef:

> Van Tryton heb ik gehoord dat daar de CRM mogelijkheden wat beperkt
> zijn. Verder schijnt de installatie toch wat te complex om het even te
> proberen. Zijn er hier mensen met Tryton (of Openerp of Tinyerp) ervaring?

Tryton blijkt vrij simpel te testen. Er zijn backports en er is een demo
server (die wel wat traag is). Er schijnt zelfs een Nederlandse
vertaling te zijn, en een configuratiebestand voor het Nederlandse
belastingsysteem (systeem Bakker).

Veel verstand heb ik er niet van, maar dit lijkt behoorlijk geschikt als
boekhoudpakket!  Inclusief facturering, voorraadbeheer, rapportage,
agenda met caldav, adresboek met carddav, etc, en met een mooie GTK GUI
(geen webinterface). Backend is PostgreSQL, maar het schijnt ook te
werken met MySQL en wellicht meer databases.

(de agenda heb ik overigens niet gevonden in de GUI, maar volgens de
screenshots in de release-notes is hij er wel. Misschien dat de module
niet geinstalleerd is aan de serverkant, vreemd)

http://code.google.com/p/tryton/wiki/InstallationOnDebian
http://www.tryton.org/download.html  --> demo info
https://groups.google.com/forum/#!topic/tryton/dNsoFE5quqU
https://groups.google.com/forum/#!topic/tryton/bOHRyV3kl3U