Re: Python dependency vraagje

Hallo,

Kan

http://packages.debian.org/wheezy/python3

je helpen? Ik dacht dat python3 ook in wheezy zat?

Groeten,

Steven

2013/12/27 Paul van der Vlis <paul@vandervlis.nl>
Hallo,

Ik probeer het pakket electrum te installeren, dat zit in testing maar
ik draai stable. Jammergenoeg lukt dat niet (zie ook onder), het pakket
verwacht Python 2.7.5-5 of hoger, en er is geen backport.

In stable zit Python versie 2.7.3, dus het verschil in versienummers is
maar klein. Het lijkt me dat er daarom ook vast geen backport komt.

(Ik heb testing in mijn sources.list, maar via pinning met een lage
prioriteit.)

Op de site van Electrum wordt aangeraden het te installeren met pip:
https://electrum.org/download.html

Als er een hogere Python versie nodig is, dan lijkt me dat pip die ook
moet gaan installeren. Nu houd ik helemaal niet van programma's als pip,
ze brengen naar mijn mening de stabiliteit van je systeem in gevaar als
je ze gebruikt als root, en als je ze als gewone user gebruikt dan geeft
dat meestal een enorm gedonder. Wellicht is het geschikt om wat kleine
extra functionaliteit toe te voegen, maar naar mijn mening niet voor een
Python upgrade.

Wat is jullie mening?

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

-------
server2:/home/paul/sources# apt-get install electrum
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd
De status informatie wordt gelezen... Klaar
Sommige pakketten konden niet geïnstalleerd worden. Dit kan betekenen
dat u een onmogelijke situatie gevraagd hebt of dat u de
'unstable'-distributie gebruikt en sommige benodigde pakketten nog
vastzitten in 'incoming'. De volgende informatie helpt u mogelijk verder:

De volgende pakketten hebben niet-voldane vereisten:
 electrum : Vereisten: python-electrum (= 1.9.5-1) maar het zal niet
geïnstalleerd worden
E: Kan problemen niet verhelpen, u houdt defecte pakketten vast.

server2:/home/paul/sources# apt-get install python-electrum
[...]

 python-electrum : Vereisten: python-ecdsa (>= 0.9~) maar het zal niet
geïnstalleerd worden
E: Kan problemen niet verhelpen, u houdt defecte pakketten vast.

server2:/home/paul/sources# apt-get install python-ecdsa
[...]

 python-ecdsa : Vereisten: python:any (>= 2.7.5-5~)
                Vereisten: python:any (< 2.8)
                Vereisten: python-six (>= 1.2) maar 1.1.0-2 zal