Re: Python dependency vraagje

Hoi allen,

On 28-12-13 07:49, Geert Stappers wrote:
> De strings '${misc:Depends}' en  '${python:Depends}' worden tijdens "build"
> omgezet naar de versies van het buildsysteem. Dat buildsysteem moet de
> allemaal de versies van de "upcoming release" hebben. Daar zal vast
> wel een nieuwe glibc en nieuwe Python bijzitten.

Om even volledig te zijn. Debian heeft een ingenieus systeem om dit niet
te strikt te laten verlopen. Dus voor bibliotheken (b.v. glibc) wordt
gecontroleerd welke versie van de bibliotheek uit het verleden nog goed
genoeg is voor de huidige "build". Als er dus een hogere afhankelijkheid
uit rolt dan geschikt voor stable, dan is inderdaad herbouwen vaak een
goede oplossing. Soms echter geeft het aan dat die afhankelijkheid echt
nodig is. Voor Python weet ik niet hoe het werkt, mogelijk een
vergelijkbaar mechanisme, maar misschien ook meer zoals Geert beschreef:
de versie tijdens het bouwen.