Re: Python dependency vraagje

Op 2013-12-27 om 17:17 schreef Winfried Tilanus:
> On 27-12-13 15:28, Paul van der Vlis wrote:
>
> Hoi,

> Hmmm, ik kan ook niet vinden waarom python2.7 en libc geupgrade worden
> als je python-ecdsa van testing installeert.
>
> Het enige wat ik kan bedenken, is een wilde gok: misschien wil apt-get
> python2.7 van testing wil hebben omdat er bij de dependencies geen
> versies staan. Maar dat moet iemand anders hier op de lijst maar
> bevestigen of ontkennen...

Kort: standaard gedrag.  Debian policy wordt netjes gevolgd.

Iets langer:

Eerste de debian control file, ( debian/control in de Debian source )

<debiancontrolfile>
Source: python-ecdsa
Section: python
Maintainer: Debian Python Modules Team <python-modules-team@lists.alioth.debian.org>
Uploaders: Sebastian Ramacher <sramacher@debian.org>
Build-Depends:
 debhelper (>= 9),
 dh-python,
 python-all,
 python-six (>= 1.2),
 openssl
Homepage: https://github.com/warner/python-ecdsa
Vcs-Browser: http://anonscm.debian.org/viewvc/python-modules/packages/python-ecdsa/trunk/
Vcs-Svn: svn://anonscm.debian.org/python-modules/packages/python-ecdsa/trunk/
Standards-Version: 3.9.5

Package: python-ecdsa
Architecture: all
Depends:
 ${misc:Depends},
 ${python:Depends},
 python-six (>= 1.2)
 This is an easy-to-use implementation of ECDSA cryptography (Elliptic Curve
 Digital Signature Algorithm), implemented purely in Python.  With this library,
 you can quickly create keypairs (signing key and verifying key), sign messages,
 and verify the signatures. The keys and signatures are very short, making them
 easy to handle and incorporate into other protocols.
</debiancontrolfile>

De strings '${misc:Depends}' en  '${python:Depends}' worden tijdens "build"
omgezet naar de versies van het buildsysteem. Dat buildsysteem moet de
allemaal de versies van de "upcoming release" hebben. Daar zal vast
wel een nieuwe glibc en nieuwe Python bijzitten.

> Van de python-ecdsa website:
>
> "This library uses only Python. It requires python2.5 or later versions
> of the python2.x series. It is also compatible with python3.2 and 3.3."
>
> met andere woorden: Ik zie geen enkele reden voor het upgraden van
> Python2.7...

Mijn inschatting is ook dat het wel losloopt.
En dat het maken van een "backport" van python-ecdsa niet veel meer
moeite is dan recente source op een stable machine zetten
en daar dan het package "bouwen".

> groet,
>
> Winfried

Leven en laten leven