Re: Apt vraagje

On Thu, 19 Dec 2013 13:33:12 +0100, Paul van der Vlis wrote:

> Bedankt voor het meedenken, maar ik denk dus dat ik al wat heb (zie mijn
> andere bericht).
>
> Kritiek daarop is echter welkom. Hij wil nu in elk geval veel minder
> pakketten installeren (slechts 157), niets meer opwaarderen, en ook
> niets meer verwijderen...
>
> Groet,
> Paul.

Dag Pual,

Apt-Pinning vereist serieus wat denkwerk en voorbereiding. Het is
eigenlijk enkel 'eenvoudig' als je met de officiële Debian repositories
werkt. Voeg je externe repositories toe dan wordt het al snel moeilijk.

Via mails me t de developpers kwam ik te weten dat het een verre van
perfect ssteem is waar eigenlijk niemand nog oed van weet hoe het intern
werkt. Het wordt dan ook nauwelijks gebruikt. Hoewel het an-sich een
schjitterend idee is.