Re: rare lijst van apt-get update, of toch niet?

Diederik de Haas schreef op ma 23-12-2013 om 08:50 [+0100]:
On Sunday 22 December 2013 22:20:26 familie Voncken wrote:
> [...]

dpkg --print-architecture
dpkg --print-foreign-architectures

Het zal me niks verbazen als het laatste commando 'i386' terug geeft.
Als je ervan af wilt, doe je "dpkg --remove-architecture i386"

HTH

Sorry voor de vertraging, ik was op het werk. Nu de uitkomst van de commando's:

familie@Voncken:~$ dpkg --print-architecture
amd64
familie@Voncken:~$ dpkg --print-foreign-architectures
i386
familie@Voncken:~$ dpkg --remove-architecture i386
dpkg: error: cannot remove architecture 'i386' currently in use by the database

Kennelijk heb ik nog meer programma's die daarvan afhankelijk zijn. Maar welke? Wat is een handige commando om daarachter te komen?

Frank