Re: Apt vraagje

Op 19-12-13 12:39, Wim Com schreef:

> pinning is de term die je zoekt
> https://www.google.nl/search?q=apt+pinning&oq=apt+p&aqs=chrome.3.69i57j0l5.5670j0j7&sourceid=chrome&espv=210&es_sm=122&ie=UTF-8
>
> Met de juiste inrichting  kan je aangeven waar het te installeren pakket
> vandaan moet komen met apt-get -t.

Hoi Wim,

Ik weet wat pinning is en ik had me ook al gerealiseerd dat het daarmee
moest. Ik kan met pinning wel aangeven waar een pakket vandaan moet
komen, maar ik wist/weet niet goed hoe ik de prioriteit van een
repository kan veranderen.

Maar het lijkt erop dat het simpel met een sterretje gaat, zoiets in
/etc/apt/preferences.d/default :
----
Package: *
Pin: release a=stable