Re: Scherm over te nemen

Op 08-12-13 13:18, Frans van Berckel schreef:
> Welke server service heb jij draaien om het scherm over te nemen van de
> remote server (over het internet)? En ben je daar tevreden over? Ik weet
> niet, heb x11vnc draaien maar ga opzoek naar wat anders, vandaar.

Kijk eens naar X2go met x2godesktopsharing. Zelf gebruik ik X2go vaak,
maar met de desktopsharing heb ik wat minder ervaring.

Zonder desktopsharing krijg je je eigen desktop.

Het voordeel van X2go is dat het reuze snel is, zelfs geschikt om
dagelijks op te werken via een trage verbinding. Alleen video is niet
echt fijn. Het gaat via SSH.

In Debian zit alleen de client en niet de server, maar er is een Debian
repository.

Er zijn wel wat scherm resolutie problemen met X2go in combinatie met
Gnome3.

http://www.x2go.org