Re: OT: Alternatieve android firmware

Op 2013-11-29 om 16:01 schreef Paul van der Vlis:
> Hallo,
>
> Ik heb een Android toestel gekocht (een gebruikte Samsung Galaxy Nexus
> i9250). Niet zeker of dat verstandig was, want deze heeft geen losse SD
> card.
>
> Ik wou er graag open source firmware op zetten.
> Kan iemand me iets adviseren, of juist afraden?

Over een maand, levering van Fairphone, sta ik ook voor die vraag.

> Ik zit wat te denken aan http://replicant.us/

Van die site

    In conclusion, we think it will be possible to have Replicant
    working on the Fairphone and the bootloaders (that are not part of
    the operating system) may even be free software, but we believe it
    is seriously compromised security-wise because of the poor modem
    isolation.
    However, Fairphone seems definitely interested in doing things right
    on the software freedom side and helping us get Replicant running
    on the device!

> Het schijnt ook wel mogelijk te zijn Debian te installeren, maar of dat
> bruikbaar is als telefoon?

Daar is mijn verwijzing naar https://wiki.debian.org/Teams/DebianFSO

Leven en laten leven