Re: Postfix e-mail NIET laten doorsturen

Op 20-11-13 18:50, Geert Stappers schreef:
> Hoi,
>
> Postfix kan heel goed E-mail aannemen en die weer doorsturen.
> Daar is ie ook MTA, Mail Transfer Agent, voor.
>
> Hoe kun je echher tegen Postfix zeggen dat ie iets niet meer verder
> moet versturen?
>
> Ik zoek een mogelijkheid om wat reeds ge-accepteerd is, niet meer
> ver te verwerken.  Dat is inderdaad niet netjes om te doen.
>
> Probleem is een applicatie die e-mail naar no-reply@example.com wil
> hebben en doet dat door het op localhost van Postfix aan te bieden.
> example.com bounced echter e-mail voor no-reply.

> [...]

Je hebt je antwoord al gehad, en ik ken niks van postfix. Toch wou ik
nog even een exim-antwoord geven; gewoon omdat ik het een "interessante"
vraag vind, en omdat de lijst er misschien ook wat aan heeft.

Je zoekt naar de optie "acl_smtp_rcpt" in je exim config file. Die
benoemt een acl die uitgevoerd wordt bij het ontvangen van een
RCPT-commando. Zoek naar die ACL in de ACL-sectie, en voeg toe:

discard
  domains = example.com

(dit mag eventueel ook op één lijn, maar zo is het iets leesbaarder)

Je kan eventueel ook andere condities toevoegen; bijvoorbeeld,
"local_part = no-reply", of zelfs "condition", waarin je een ${if {}{}}
constructie kunt zetten. Hoeveel of hoe weinig condities je toevoegt is
geheel aan jou -- maar zorg ervoor dat je er minstens één toevoegt,
anders wordt *alle* mail weggegooid.

Wil je dat ook doen voor mail die via /usr/bin/sendmail (en dergelijke)
binnenkomt, dan zoek je naar de optie "acl_not_smtp" in de main
configuratie-sectie, en voeg je het zelfde toe aan de ACL die door die
optie aangeduid wordt. Het is mogelijk dat die optie niet in het
configuratiebestand voorkomt; if so, dan voeg je ze gewoon toe, bovenaan
in het bestand (dus vóór de lijn "begin acl").

That's it.

--
This end should point toward the ground if you want to go to space.

If it starts pointing toward space you are having a bad problem and you
will not go to space today.

  -- http://xkcd.com/1133/