Re: ipv6 vs ipv4

On 06-11-13 09:42, mourik jan heupink wrote:

Hoi,

> Antwoord komt direct, zit eigenlijk geen vertraging in. Dus de dns op
> zich lijkt wèl goed te werken. Of is 'host ftp.nluug.nl' technisch
> gezien niet hetzelfde als wat wget doet, bij het resolven van A en AAAA?

Geen idee, ik weet alleen dat verschillende programma's soms nogal
eigenwijze dingen met de DNS doen. Ik vertrouw er dus nooit op dat
programma x op dezelfde manier resolvt als programma y.

> Dit rijmt toch allemaal niet met elkaar? Het is een vers geinstalleerde
> machine, waar nog niet veel mee gebeurd is. ('resolvconf' is niet
> geinstalleerd)
>
> Wat zou hier verder nog van invloed kunnen zijn? Ik begrijp niet goed
> wat hier gebeurt, en ook niet wat ik verder zou kunnen checken?

Ik zou zelf wireshark (oid) pakken en kijken wat er over het net gaat,
zowel bij 'host' en bij 'wget':
Welke requests worden er naar welke resolver gestuurd?
Welke requests zijn traag of hebben in het geheel een time-out?
etc...

groet,

Winfried