Re: vreemde bug met online account gnome 3.4

Paul van der Vlis schreef op wo 30-10-2013 om 09:08 [+0100]:

> Helaas blijft de vraag hoe het komt dat online account van Gnome zo
> afhankelijk van systeemtijd is, nog onbeantwoord.

In het algemeen weet ik dat sommige authenticatie protocols erg
afhankelijk zijn van een correcte tijd. Kerberos bijvoorbeeld.

Kerberos ken ik niet. Leer ik eens wat van! Kennelijk is Gnome online accounts (GOA) ook daar afhankelijk van.

Ik snap niet wat je met een online account van Gnome bedoeld.
Waarschijnlijk bedoel je een account bij Google of iets dergelijks?
Welk account lijkt me dan wel belangrijk.

Gnome 3 heeft een centrale plek voor inloggegevens van verschillende externe partijen zoals Google, Facebook, en dergelijke. Zie https://wiki.gnome.org/GnomeOnlineAccounts . Ik maak daar gebruik van voor Google, en dan alleen voor bepaalde items (de volgende items kunnen stuk voor stuk aangezet dan wel uitgeschakeld zijn binnen GOA voor Google inloggegevens: e-mail, agenda, adresboek, chat en documenten). In combinatie bijvoorbeeld met Evolution zorgt GOA ervoor dat e-mail berichten van Google automatisch in Evolution getoond worden. Het werkt soepel. GOA zorgt voor de goede integratie van de diensten van enkele externe partijen binnen de Gnome omgeving. Voor sommige mensen kan dit fijn zijn.

Hartelijke groeten,
Frank