Re: vreemde bug met online account gnome 3.4

Op 29-10-13 22:42, familie Voncken schreef:

> Ntp was niet geïnstalleerd. Ik heb het alsnog gedaan. Hoe kan ik nu
> controleren of de systeemtijd nu goed ingesteld is?

Ik type "date" op de commandline, en dan behoor je de juiste tijd en de
juiste timezone te zien. Dit zegt hij bij mij:

paul@server2:~$ date
wo okt 30 09:07:50 CET 2013

> Bij de instellingen
> voor datum en tijd staat "netwerktijd" als "aan" aangemerkt. Zal wel
> goed zijn.

Ik vertrouw de commandline tools een stuk meer dan de Gnome tools.

> Nu wachten op de zomertijd, kan ik zien of de systeemtijd
> meteen meegaat met de zomertijd :-)

Bij mij gaat dat al jaren uitstekend. Maar ntp installeren is volgens
mij wel belangrijk en niet default.

Dat het niet default geinstalleerd wordt zal ermee te maken hebben dat
men niet, of zo min mogelijk, wil dat machines default signalen naar
buiten sturen.

Ik denk overigens dat dit default wel gebeurd bij het checken op
security updates overigens.

> Helaas blijft de vraag hoe het komt dat online account van Gnome zo
> afhankelijk van systeemtijd is, nog onbeantwoord.

In het algemeen weet ik dat sommige authenticatie protocols erg
afhankelijk zijn van een correcte tijd. Kerberos bijvoorbeeld.

Ik snap niet wat je met een online account van Gnome bedoeld.
Waarschijnlijk bedoel je een account bij Google of iets dergelijks?
Welk account lijkt me dan wel belangrijk.

> Maar goed, het is hier
> geen probleemstelling maar het mededelen van mijn ervaring inclusief een
> oplossing zodat anderen er misschien wat aan hebben.

En dat is altijd mooi.