Re: vreemde bug met online account gnome 3.4

Hallo Paul,

Ik heb normaal ook geen tijd-probleem, alleen bij het ingaan van zomer- en wintertijd duurt het even voordat het ook automatisch aangepast wordt in het OS. Niettemin zal ik vanavond na mijn werk kijken of ik ntp geïnstalleerd heb (lijkt me dat het standaard geïnstalleerd zou moeten zijn). Ik kom erop terug.

Groet,
Frank

Op 29 oktober 2013 14:28 schreef Paul van der Vlis <paul@vandervlis.nl>:
Op 28-10-13 21:46, familie Voncken schreef:
> Beste allen,
>
> Ik wil graag het volgende delen: ik kon e-mails in Evolution niet
> openen. Er was een melding error 401, authentication failed. Ik bekeek
> online accounts van Gnome en het bleek dat mijn aanmeldgegevens verlopen
> zijn. Er was een knop "aanmelden", maar het deed niets. Googelen bracht
> een uitkomst (was wel even zoeken): het ligt aan de systeemtijd van mijn
> laptop. Het verandert namelijk niet direct mee met het ingaan van de
> wintertijd (mijn ervaring is dat het enkele dagen duurde voordat het
> [...]

Ik ken het probleem niet maar gebruik ook dat programmaatje "online
accounts" van Gnome niet, en ook Evolution niet (maar Icedove).

Heb je ntp geinstalleerd?  Dat lost meestal alle tijd-problemen op.