Re: Debian met Windows 8

On 20-10-13 21:26, Paul van der Vlis wrote:

Hoi,

> Lijkt me vreemd dat je een security-check gewoon kunt uitzetten. Dan is
> het ook niet erg secure.

Als je secure boot wilt, dan moet je natuurlijk wel een admin password
op je BIOS zetten. Maar secure boot is sowieso een draak: je legt je
vertrouwen volledig in handen van een aantal certificaat leveranciers
die al hebben laten zien niet te vertrouwen te zijn.

> Dat is vast geen probleem inderdaad, maar het lijkt me dat Windows 8 het
> niet meer doet dan.

Windows 8 doet het dan nog prima. Kom maar op mijn laptop kijken.

> Dat zal inderdaad geen probleem zijn, maar ik wou Debian.

Je kan gewoon Debian naast windows 8 gebruiken als je secure boot uitzet...

groet,

Winfried