Re: Debian met Windows 8

Op 20-10-13 18:57, Geert Stappers schreef:

> _voor_ de aankoop met de verkoper afspreken dat gewoon UEFI mogelijk is.

Dat is eigenlijk altijd wel het geval.

Volgens mij is het ook een onderdeel van het windows8-logo dat secure
boot uit te zetten moet zijn.

> Dat is ook het moment om te vertellen dat je de Microsoft licentie niet wilt.

Tja, het wordt gebundeld verkocht. Er zijn wel laptops te koop zonder
Microsoft licentie, maar die zijn in Nederland over het algemeen een
stuk duurder dan een vergelijkbare laptop met zo'n licentie. En veel
mensen zijn niet bereid om meer te betalen om iets niet te krijgen.