Re: Shortcut naar Iceweasel in Gnome3

Hallo Matijs, en anderen natuurlijk,

Op 10-10-13 16:53, Matijs van Zuijlen schreef:

> Na enig speuren kom ik op wmctrl. Het zou moeten werken met
>
>   wmctrl -a Iceweasel
>
> Voor windows waar de applicatienaam niet in de titel staat (dit is bij een flink
> aantal applicaties het geval) kun je met -x matchen op WM_CLASS. Voor een lijst
> windows gebruik je wmctrl -l.
>
> Wil je ook dat de browser start als hij nog niet gestart is zul je een scriptje
> moeten schrijven.

Bedankt voor je hulp!

Maar ik heb toch de indruk dat het simpeler moet kunnen. Er zijn al
scriptjes die uitzoeken of een applicatie al draait en wmctrl is default
niet geinstalleerd.

Verder kan dit denk ik misgaan op het moment dat in een andere title ook
de term Iceweasel voor zou komen, bijvoorbeeld in de titel van een e-mail.

> Deze variant is voor als je een URL hebt die je in iceweasel wil openen. Is hier
> niet van toepassing.

Maar het staat wel in /usr/share/applications/iceweasel.desktop bij
"exec=". Daarom verbaasd het me dat die foutmelding niet standaard komt.

> In de praktijk is 'ic' of 'icew' al genoeg. Hangt een beetje af van of je ook
> Icedove gebruikt. 'bro' van browser zou ook moeten werken.

Ik gebruik Icedove en "bro" vind hem niet. Verder moet je eerst de
overview mode selecteren. Het wordt dus iets als:
<windows-key> icew <enter>
Dat vind ik toch net een beetje veel toetsen om comfortabel te switchen.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.