Re: Wordpress probleem na update

Op 27-09-13 14:00, Arjen Duinhouwer schreef:

> Ik vind het juist niet zo handig om apt-get te gebruiken omdat je bij
> dit soort zaken precies wilt weten wat er gaat gebeuren,

Normalerwijze weet ik bij apt-get precies wat er gaat gebeuren.

Kijk naar bijvoorbeeld phpmyadmin, daar gaat het al jaren goed.

> en via FTP
> inloggen is toch geen handeling die zoveel meer tijd kost?

Ik voer apt-get uit op ca. 40 machines via een script. Op die machines
draait allerlei software. Ik heb heel weinig zin om me specifiek met
Wordpress of de websites daarin bezig te houden tijdens de security updates.

> Ik zou
> toch overwegen om bij dit soort dingen niet via de repo te werken.

Als dat moest, dan zou ik ermee stoppen. Dat vind ik werk voor een
website beheerder. Ik hou me bezig met het beheren van de machines en
niet van de individuele websites.

Uiteraard kunnen mensen ook een website nemen en daar Wordpress
neerzetten met vele plugins. Maar dan beheer ik het niet voor ze.
(Behalve dan dat ik de site sluit als hij te veel problemen of risico's
oplevert.)

> Hoe doe je dat met staging processen?

Ik weet niet wat je bedoeld.

> Wat als je klant wel een keer een plugin installeert? etc.

Dat kunnen ze niet.