Re: unresponsive ssh server

Op 18-09-13 18:42, mourik jan heupink schreef:
> Hoi lijst, Paul,
>
> Heb de originele thread van Paul per ongelijk al verwijderd, maar neem
> aan dat ie het zo toch leest:
>
> Je hebt misschien wel iets aan de informatie op deze pagina..:
>
> http://debian-handbook.info/browse/stable/sect.quality-of-service.html
>
> Hoewel bovenstaand je waarschijnlijk niet zal helpen wanneer het om cpu
> usage gaat, maar wel wanneer het probleem in beschikbare bandbreedte zit.
>
> Anders zou je apache (met nice) een lagere prioriteit kunnen geven dan ssh.
>
> Of misschien beide tegelijk.

Ik vind het interessant en het lijkt niet erg moeilijk.

Maar ik dacht eigenlijk dat een priorisering op binnenkomend verkeer op
deze manier niet in te stellen is, dat daarvoor de QOS op de gateway
moet worden ingesteld. Het is immers al door de netwerkverbinding
aangekomen.

Alleen het uitgaande verkeer wordt sneller. Misschien dus toch zinvol
als de server veel uitgaand verkeer heeft, bijvoorbeeld omdat hij mee
doet aan een DDOS aanval...

Maar bij mij gaat het op het moment inderdaad vooral om processor load.