Enigmail en SSH onder Gnome3

Hallo,

Sinds enige tijd hoef ik geen paswoord meer in te tikken als ik een PGP
encrypted mailtje ontvang, het wordt vanzelf gedecrypt zo lang het
mailprogramma aan staat.

Op de een of andere manier wordt het paswoord onthouden, waarschijnlijk
door Seahorse (paswoorden programma van Gnome).

Ik vind dit welliswaar handig, maar niet secure genoeg. Weet iemand hier
hoe ik dit kan instellen?

In de instellingen van Enigmail staat dat het paswoord 5 minuten wordt
onthouden als het niet gebruikt wordt, maar het is dus veel langer. In
Seahorse vind ik geen instellingen.

Ook SSH heeft soms de neiging om gebruik te maken van Gnome voor het
opslaan van paswoorden. Ik vind dit onplezierig omdat ik niet goed weet
hoe dit te controleren.

Weet hier iemand meer?