Re: dpkg-buildpackage -rfakeroot -uc -b werkt niet voor cups:squeeze

Op 2013-09-01 om 01:33 schreef Sander Devrieze:
> Hallo,
>
> Kan iemand mij hiermee helpen? Door de hardware (architectuur: armel) in
> kwestie zit ik vast aan Debian Squeeze maar de cups-versie heeft een
> vervelende bug waarvan ik last heb wanneer ik grotere bestanden probeer af
> te drukken. Deze eenvoudige patch zou werken:
> https://dev.openwrt.org/ticket/11945
>
> Dit heb ik geprobeerd:
> apt-get source cups
> apt-get build-dep cups
> cd cups-1.4.4

Ziet er goed uit, heb ik net ook gedaan op een Squeeze systeem.

> backends/usb-libusb.c gepatched

De patch van https://dev.openwrt.org/attachment/ticket/11945/170-usb-timeout.patch
heb ik alleen bekeken.

> dpkg-buildpackage -rfakeroot -uc -b

Bij mij loopt nu een `dpkg-buildpackage -rfakeroot -uc -b -us`.

> Bij de unit tests loopt het fout:
> cupsd: Unable to read configuration file '/tmp/cups-root/cupsd.conf' -
> exiting!

Oh chips, dat is een FTBFS, fails to build from source.
Als ie nog niet gemeld is, dan ga ik dat doen. Ookal betreft het oldstable.

> Waiting for scheduler to become ready...
>
> Bestand /tmp/cups-root/cupsd.conf bestaat en is leesbaar. Iemand een
> oplossing hiervoor?

Dadelijk kijk ik of het voor mij reproduceerbaar is.

> Is het overigens mogelijk om onder Ubuntu 13.04 x86 64bit eenvoudig
> pakketten te maken die 100% compatibel zijn met Debian Squeeze/armel?

Mogelijk wel. Mogelijk en eenvoudig is wat anders.

> Alvast bedankt!

Dank voor het interresant probleem.

> Mvg, Sander Devrieze.

Leven en laten leven