Re: .ica website via vpn-verbinding met UvT

Op 2013-08-31 om 17:16 schreef familie Voncken:
> Geert Stappers schreef op za 31-08-2013 om 16:59 [+0200]:

> Het is een link, en wel deze:
> http://arno.uvt.nl/cgi/goto.cgi?ref=bibleworks&link=https%3A%2F%2Fdocserver.uvt.nl%2Fica%2Fbibleworks.ica

Ah, het is een webbrowser die als "uitweg" gedit te hulp roept.
(Blijkt ook uit de onderwerpregel)

> Ik krijg dan de volgende foutmelding:
>
> familie@Voncken:~$ icaclient http://arno.uvt.nl/cgi/goto.cgi?ref=bibleworks&link=https%3A%2F%2Fdocserver.uvt.nl%2Fica%2Fbibleworks.ica
> [1] 8228
> familie@Voncken:~$ bash: icaclient: opdracht niet gevonden
>
> [1]+  Exit 127                icaclient
> http://arno.uvt.nl/cgi/goto.cgi?ref=bibleworks
>
> Doe ik iets fouts?

:-)   mocht dat zo zijn, dan dan doe ik dat ook   :-/

Zo weet ik niet of icaclient ook echt icaclient heet, maar ga daar nu
even wel van uit. Ook doe ik de aanname dat de ICA client een .ica-bestand
als parameter accepteer.

Eerst het .ica bestand ophalen:

  wget --output-document=bibleworks.ica "http://arno.uvt.nl/cgi/goto.cgi?ref=bibleworks&link=https%3A%2F%2Fdocserver.uvt.nl%2Fica%2Fbibleworks.ica";

Nu de foutmelding

} familie@Voncken:~$ bash: icaclient: opdracht niet gevonden

Mijn inschatting is dat

   dpkg -L icaclient | grep -L bin/

onder andere

   /usr/bin/icaclient

laat zien. Ik zou daarom graag de output zien van

  file /usr/bin/icaclient
  ldd /usr/bin/icaclient

en ook van

  uname -a

Met die informatie zal te zien zijn wat we architectures aan het mixen zijn,
iets wat overigens moet kunnen. Dankzij "multi arch".

Pas nadat

  /usr/bin/icaclient  bibleworks.ica

iets zinnigs geeft, is het de moeite waard om er weer een webbrowser
bij te betrekken.

Leven en laten leven