Re: Hardware voor Debian

Op 23-08-13 13:19, Paul van der Vlis schreef:

> Nadelig zag ik wel dat ik de helderheid van het beeldscherm niet meer
> kan aanpassen, ook niet softwarematig. Ombooten naar het oude kernel en
> dan aanpassen hielp wel. Heb er nog geen grote studie van gemaakt.
> Andere fn-toetsen zoals voor geluid doen het wel.

Met de kernel optie "acpi_backlight=vendor" lukt het me nu in elk geval
om de helderheid softwarematig aan te passen.

Met de FN-toetsen lukt het aanpassen van de helderheid vreemd genoeg
niet, met het 3.2 linux-kernel was dit geen probleem. Blijkbaar hebben
ze wat veranderd.

Dit is een erg zinnig artikel over deze materie:
https://wiki.archlinux.org/index.php/Backlight

De FN-toets voor het aan/uit zetten van de wifi blijkt het ook niet te
doen. Softwarematig aan/uit zetten gaat wel natuurlijk.

Het scherm heeft nogal een hoge resolutie, ik heb zelf gekozen voor de
optie "grote tekst" in de toegankelijkheidsopties. Ook in de
instellingen van Iceweasel heb ik gekozen voor een wat groter minimaal font.