reparatie initrd

Hoi,

In een wat overmoedige bui heb ik een initial ramdisk verwisselt voor een,
blijkt nu, kapotte initrd.

Mijn eerste insteek voor reparatie was/is een netwerkboot met een resue image.

Ik weet echter niet wel image ik zou moeten nemen. Zoeken op Internet wordt
bemoeilijkt omdat ik nu aangewezen ben op een text only browser (en dat ben
ik niet gewend.)

Van http://www.grml.org heb ik grml64-small_2013.02.iso gedownload. Niet
dat laptop in kwestie een cd-rom-drive heeft, maar omdat ie wel van USBstick
zou kunnen booten. Dat zou met de GRML image moeten kunnen, maar het blijkt
dat GRML een GPT partitie tabel heeft. Of dat de reden is dat mijn laptop
daardoor niet boot, weet ik niet, maar het schiet niet op.

(deze e-mail geschreven)

Wat ik zoek is gereedschap voor een initrd reparatie. Suggesties zijn welkom,
het liefst tips naar bewezen succes.

momenteel ver van het oorspronkelijke probleem van een laptop die hangt tijdens boot