syntaxfout ?

Ik heb tijdens de vakantie foto's gemaakt.
Die staan op een externe harde schijf op mijn server.

Systeem hostnaam ubuntu-server (127.0.1.1)
Besturing systeem Ubuntu Linux 12.04.1

De schijf staat aangekoppeld als:
/home/rene/usb_500Gb Linux Native Filesystem (ext3) SCSI apparaat D
partitie 1 37% Ja Ja

Met de volgende regels in fstab probeer ik deze aan te koppelen:

# aankoppelen server
//192.168.xxx.xxx/home/rene/usb_500Gb    /home/rene/ubuntu-server
ext3    rw,auto,exec,username=rene,password=xxxx    0    0

Het veiligheidsrisico om username en password rechtstreeks te
vermelden is bekend. Het gaat er mij nu om om de schijf aan te kunnen
koppelen.

Als ik wil aankoppelen gebeurt het volgende:
rene@schoothondje:~$
rene@schoothondje:~$ sudo mount -a
mount: special device //192.168.xxx.xxx/home/rene/usb_500Gb does not exist
rene@schoothondje:~$
rene@schoothondje:~$

Als ik in Nautilus "verbinden met server" doe, komt de schijf
beschikbaar. Alleen applicaties kunnen daar dan niet bij. Die melden
een lege map.

Maak ik een syntaxfout of een principiële fout ?

Bij voorbaat dank voor jullie opmerkingen.

René.